Friday, June 19, 2009

May 13, 2009


今日は朝ごはん魚を食べました。後では浅草にきました。にほんのデニズはたべました。カレーを食べました。でんしゃにのるへしぶや。しぶやでペル人を話しました。思う白いでした。原宿にきました。ばんごはんはクレープを食べました。よるはホテルに帰りました。

Vocab:
いかす - cool
みや - shrine
のれん - a cloth, hanging, at doors.
かきこり - shaved ice with flavored syrup
ちゅうい - warning or advice

Cultural Notes:
1. Fish and rice for breakfast.
2. Smoking in restaurants; but only until a certain time or not before a certain time.
3. Outback, Denny's, McDonalds, BurgerKing and Starbucks all exist in Japan.

Today I went to Asakusa, had lunch in Dennys and ate curry. After Asakusa I went to Shibuya and met a Peruvian woman there. After that I went to Harajuku and ate a crepe there. Then I experienced rush hour for the first time in the trains, and it is really packed.

No comments:

Post a Comment