Sunday, June 21, 2009

May 21, 2009

みせんやまにきました。ゆかたをかいました。ひるごはんはやきそばをたべました。にくまじゅをたべました。にくまんじゅがきらいでした。おおきだんごをたべました。ひろしまにかえりました。きつねうどんをたべました。しんかんせんで東京にかえりました。ばんごはんはらめんとぎょざをたべました。

Vocab:
にくまんじゅ - meat bun
ピーナツ - peanuts
しお - tide
すいぞくかん - aquarium
しか - deer

Cultural Notes:
1. In Japan people do not point but people make a showing gesture.
2. Japan has machine things outside of small restaurants to order food
3. The deer on Miyajima are really friendly.

Today in Miyajima I went to Mt. Misen, after that I went and got a yukata, and had yakisoba for lunch. Then I bought a meatbun which I did not like that much, but I really liked the peanut covered big dango I found! Later on the way back to Tokyo in the train station I had noodles. Later for dinner I had more noodles along with dumplings.

No comments:

Post a Comment