Sunday, June 21, 2009

May 19, 2009


今日はふしみいなりたいしゃにきました。すごいとおおきでした。ふしみいなりたいしゃはだいすきでした。昼ごはんはらめんとぎょざをたべました。きんかこうじにきました。きれいでした。あとではのれんを買いました。みたらしだんごを食べました。ばんごはんはとんかつをたべました。ホテルにかえりました。テレビをみました。十一時に起きました。

Vocab:
みたらし- font for cleaning hands
だんご - sweet dumplings
とりい- shinto archway
ほうり - pineapple
ねぎ - shinto priest


Cultural Notes:
1. Spongebob is on tv in Japan.
2. Stitch is seen everywhere.
3. Different types of dango! Like green tea ones.

Today I went to the Fushimi Inari Taisha shrine, that is famous for its 1000 Torii gates. I went all the way to the top and then went for some ramen and dumplings. After that I went to Kinkaukouji. Later I bought some dango! For dinner I ate pork.

No comments:

Post a Comment