Friday, June 19, 2009

May 18, 2009

今日は七時を起きました。いなりじんじゃにかえりました。九時はおみやげをかいました。あとでは新幹線で京都に来ました。お寺はみました。おもうしろいとおおきでした。私はおてらのそばひるごはんをたべました。わたしはみたらしだんごをたべました。ばんごはんはおいしいやさいてんどんをたべました。十一時をねました。

Vocab:
みたらしがわ - place where people wash their hands before entering a temple or shrine
だいほう - great treasure
ぬさ -staff
わらじ - sandals
ひじり - buddhist monk

Cultural Notes:
1. Kyoto seems to be more touristy that most other places, as there are more foreigners.
2. Kyoto has a lot of shrines and temples about.
3. Buses and subway are used for travel in Kyoto, buses will manage to get to to more places though.

Today, I woke up at seven o'clock and went to the Fox Shrine again, then went shopping. Later took a bullet train to Kyoto. There I saw a temple and ate lunch near it. I ate more dango! Better yet I ate more tempura later on! The I went to bed at 11.

No comments:

Post a Comment